sunnuntai 11. elokuuta 2013

"uusi" objektiivi ja ihana ihana ihana holo

 Oon edelleen sairaslomalla. Aikaa olisi vaikka muille jakaa ja silti tuntuu ettei saa mitään aikaiseksi. Kävin maanantaina toisella lääkärillä kun mun jalkaa aikaisemmin hoitanut lääkäri jäi lomalle ONNEKSI. Nyt tuntuu asiat sujuvan hieman helpommin. Mulle varattiin aika työpaikan fysioterapeutille tiistaiksi ennen iltavuoron alkua ja sitten oli tarkoitus että jalka teipataan ja katsotaan sen jälkeen menenkö kokeilemaan työntekoa. Fyssari oli melkeinpä innoissaan mun vaivasta kun hänen koko pitkän uran aikana ei ole tullut vastaan seesamluun vaivoja, no onhan se tavallaan kiva että edes joku on onneissaan,,, Lopputuloksena oli sairasloman jatkuminen ja ens viikon torstaina töihin kokeilemaan kevyemmissä töissä (tosin vielä en tiedä mitä töitä sitä joutuu tekemään mut ei ainakaan keräystä). Mun piti myös käydä ostamassa image wear:sta paksu spenco pohjallinen josta piti leikata seesamluiden kohdalta pieni alue pois jotta luut lepäävät tyhjän päällä. Fiksaus toimi paremmin kuin hyvin, pitkästä aikaa pystyi kävelemään ilman minkäänlaista kipua. Mulle laitettiin myös varmuuden varalta lähete ortopedille, ajan kun voi aina perua mikäli jalka paranee ennen sitä ja jos ei parane niin sitten pääsee magneettikuviin. Nyt oon taas kyllästyttänyt teitä ihan tarpeeksi höpinöillä mun jalasta joten mennäänpäs eteenpäin,,,

 Mullahan on ollut jo kolmisen vuotta macro objektiivi mut ei vaan oo juolahtanut mieleenkään että sehän olisi aivan täydellinen kynsikuvissa. Siitä kiitos kuuluu künsii blogin Hannelelle. Hieman vaati harjoittelua kun kyseessä on kiinteä objektiivi mutta kuvat onnistuivat aivan mahtavan hyvin. Tosin mä räpsin niiitä niin paljon että meni pitkään yrittää valita parhaimmat. Tuli sinne niitä epäonnistuneitakin kun en taaskaan tajunnut ennenkuin jälkikäteen ettei olisi ollut yhtään huonompi idea ottaa jalustaa käyttöön. Mä kyykistelin parvekkeella kamera toisen polven päällä ja otin kuvia. Kenellä tahansa olisi varmaan siinä epämukavassa asennossa tullut mieleen hakea jalusta mut ei tällä tyttösellä. Mulla se vaan tuntuu olevan paras oppi kun menen siitä mistä aita on korkein (no ainakin se jää mieleen).
 SanNails Sannulta löysin muutamat ihanat lakat jotka oli pakko kotiuttaa. Color club olikin mulle ihan uusi tuttavuus.
Color club: rule breaker, Misa: sugar daddy, Color club: foil me once
 Alkuviikosta mulla meni hermo ihan totaalisesti varpaankynsien geelauksiin. Mä kun taas niin kovin fiksuna tein ne tavallisilla geeleillä enkä suinkaan soak off:lla jonka olisi voinut liuottaa pois. Sai kuulkaa viilaa puoli ikuisuutta varsinkin kun meidän nuorempi kissa (devon) halusi olla hommassa mukana (sillä pikkuriiviöllä on fetissi viiloihin). Jos mä ikinä alan edes ehdottelemaan että olisi kiva geelata varpaankynnet niin muistuttakaan ja estäkää mua tekemästä moista hulluutta kiitos. Mä aion jatkossa ihan vaan tyytyä lakkailuhin mitä tulee mun varpaankynsiin mutta ikinä ei voi tietää kun kuitenkin ajan kuluessa unohtuu miten työlästä se viilaus oli.
Rule breaker testasin viilatuille varpaan kynsille ja muutamaan varpaaseen siihen päälle laitoin sugar daddy:ä, niistä ei tullut kuvaa räpsästyä vaikka olikin juuri mun värinen vihreä. Levittyvyyskin oli hyvä, pienille kynsille riitti kevyesti yksi kerros pottuvarpaat vaativat kaksi. Tarkoitus oli laittaa kynsille foil me once mutta sitten holot veivät voiton joten poistin varpaista rule breakerin ja lakkasin ne foil me once:lla. Levittyvyys oli yhtä hyvä molemmissa lakoissa.

 Väriä en saanut toistettua täysin oikein. Tää on oikeasti aivan upea lakka, näyttää ihan käärepaperilta. Kannattaa katsoa kunnon swatch kuvat tästä lakasta. Ei kyllä taatusti jää mun ainoiksi color club lakoiksi vaan niitä on jossain vaiheessa haalittava lisää. Soveltuu myös hyvin leimauksiin. Sitten holokynsiin joihin tein tällä lakalla leimat.
Auringossa pelkkä holo 
 Katsokaa nyt miten upea se on. Jouduin miettimään kaksi kertaa raaskinko leimata päälle. Valitisin kuitenkin yhden mun lempikuvioista ja onnistu hyvin. Lopputulos ei ollut liian peittävä vaan juuri sopiva.
Auringossa leimat eivät juuri erotu
Varjossa erottuvat juuri sopivasti
Vielä yksi kuva 
 Mitäs piditte kynsistä? Mä suorastaan rakastuin lakkaukseen ja myönnettäköön että on ollut hieman vaikeuksia irrottaa katsetta omista kynsistä. Mä luulin putsanneeni ylimenneet kokonaan pois mutta tässä nähdään macro linssin ihanuus (se näyttää kaikki virheet enkä mä osaa niin hyvin kuvia muokata että saisin ne pois). Nyt mä olen jo pikku hiljaa alkanut tottumaan taltta kynsiin, joten ne on ainakin toistaiseksi tullut jäädäkseen.
Käytettyinä lakkoina: perfect h4, color club foil me once leimauksessa, mavadry pikakuivattaja ja pueenin laatta nro:33
 Perfectin holossa on jopa mun pieneen käteen hieman liian pieni korkki ja sivellin joten se tuntui hieman hankalalta lakata. Kaljuuntui ekalla kerroksella mutta toisella sai peitettyä ainakin mun lyhyisiin kynsiin. Tosin saattaa kyllä johtua mun lakkaus taidottomuudesta, tällä kerralla siivottavaa ei kyllä tullut niin paljoa kuin viimeksi enkä osaa sanoa johtuuko se hyvin hyvin pienestä harjaantuneisuudesta vai lakasta itsestään.
 Mitäs piditte kuvista? Mä tykkäsin kyllä niin paljon että macrosta tuli kerta heitosta mun luotto objektiivi kynsien kanssa.



♥: Teenytinydragon

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti