sunnuntai 8. syyskuuta 2013

Nakuilua ja liukuväri, seepra/tiikeri raidat tutoriaali

 Mä olen nyt pahoillani tuottamastani pettymyksestä mutta varsinaista nakuiluahan täällä ei nyt nähdä (mun oli vaan ihan PAKKO laittaa toi otsikkoon). Tein eilen huollon kynsiin ja viilasin yli puolitoista tuntia että sain lähes kaiken akryylin pois kynsistä. Onnistuin siinä varsin hyvin vahingoittamatta omia kynsiä siinä samalla. Sain vaihdettua muodon tuttuun, turvalliseen ja ah niin ihanaan mountain peak:iin. Tässä se lupaamani nakukuva ;)
acrygel nakukynnet (täysin ilman rakennetta mun kynsiäni tuskin tullaan näkemään) 

 Sitten siihen multa pyydettyyn selkeään tutoon (toivottavasti on tarpeeksi selkeä). Mun piti alunperin ottaa puuhapete kuvaamaan eri vaiheet mutta jouduinkin itse kuvaamaan koska puuhapete sairastui eilen ja en viitsinyt rääkätä häntä sen enempää.

Ihan ensimmäisenä yleensä desifioin kädet ja työnnän kynsinauhat pois. Nyt jätin kynsinauhojen työntämisen väliin kun tein sen eilen ennen huoltoa. Päätin nyt kokeilla ensimmäistä kertaa vaseliinin sivelyä kynsinauhoille ja sivuille ettei tarvitse jälkikäteen ihan niin paljoa siivoilla yli menneitä lakkoja pois.
laitoin siveltimellä vaseliinin
Lakkasin kynnet ensin aluslakalla ja pohjalakaksi laitoin vaaleamman lakan. Jouduin laittamaan kaksi kerrosta koska lakka tykkäsi raidottua ja pientä kuplittumistakin oli havaittavissa.
 Sitten kärkiin töpötellään sienen palalla (tähän olisi parasta meikkisieni mutta kun multa ei sitä löydy niin käytin keittiö sienestä leikattua palaa).

Lakan laitoin suoraan sieneen toki sen voi myös laittaa ensin paperille ja siitä ottaa sieneen ja töpötellä. Ensin laitetaan kärkeen ja siitä töpötellään tyveä kohti jotta saadaan aikaiseksi edes jonkun näköinen sulautuminen (ei muuten ihan onnistunut mulla) mutta töpöttele noin puoleen väliin ei loppuun asti. Jos lopputuloksesta ei tule tarpeeksi selkeä niin kaikki kynnet töpöteltyäsi aloita ensimmäisestä uudelleen.
Vasemmalla on töpötelty versio ja oikealla pelkkä "pohjalakka" 
Liukuvärin jälkeen laitoin kerroksen pikakuivattajaa joka hieman kaunistaa liu´un tulosta ja muutenkin lakkaus jälkeä (ihanaa tavaraa enkä enää ikinä ole ilman). Sitten kun lakkaus on kuivunut niin aletaan tekemään raitoja, mulla on käytössä kiss:in nail art lakka missä on pitkä ja ohut sivellin mutta sen voi tehdä myös tavallisella kynsilakalla ja ohuella siveltimellä.
muutama raita ja toisessa enemmän
Raidat kun olivat valmiit laitoin taas kerroksen pikakuivattajaa tosin olisi pitänyt odottaa hieman pidempään kun nyt raidat hieman levisivät. Sitten alkaa siistiminen minkä teen leikellyllä siveltimellä jonka kastan kynsilakan poistoaineeseen. Toimii paljon paremmin kuin topsi puikko kunhan ensin oppii tekniikan. Vaseliini helpotti huomattavasti, ei tarvinnut yrittää epätoivoisesti poistaa punaista lakkaa vaan se lähti lähes helposti. Taatusti käytän jatkossakin.
 mun sivellin jonka oon lyhentänyt ja ohentanut (maalarinteippi on taas syystä että siitä lähtee väriä kun sitä dippailee pulloon) 


 Tässä sitten lopputulos ja ei varmaankaan ole vaikeaa arvata että mä olen vasenkätinen.  Mä kyllä itse tykkäsin enemmän edellisistä kynsistä, tässä ei vaan mustat raidat toimi niin hyvin. Mitäs te olette mieltä? Toivottavasti tuli tarpeeksi selkeä tuto mulle tuli ainakin sellainen tunne että jätän tutot mieluummin muille jotka sen myös osaa.

käytetyt tuotteet
Vaseliini jota taatusti käytän jatkossakin, Misan aluslakka, OPIn your web or mine? (pohjalakkana) China Glazen snap my dragon (nimellähän ei ollut mitään tekemistä sen kanssa että mä tän tilasin) Kissin nail art lakka ja Mavalan pikakuivattaja.


♥: Teenytinydragon

2 kommenttia:

  1. jes! kiitos tooosi paljon tästä. menee kokeiluun :) ja tee ihmeessä lisää näitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, pitääpä sitten kokeilla uudemman kerran :)

      Poista