sunnuntai 1. syyskuuta 2013

Synttärit, loma ja uusi yritys liukuvärjäykseen

 Tänään mä sitten täytin TAAS kerran 25 (no oikeasti oon tainnu sen oikean 25synttäreiden jälkeen täyttää sen 13kertaa jos nyt oikein laskin) Ei mulla kyllä oikeasti ole ikäkriisiä ollut vielä kertaakaan ja kysyttäessä kerron aina oikean iän vaikka voisin poistaa siitä ihan huomaamatta sen kymmenisen vuotta. Niin ja lomakin alkoi perjantaina, mistä kyllä muistin muistuttaa työkavereita taas ihan urakalla. Puuhapetellä on myös loma ja meidän reissu Edinburgh:iin vaihtui päiväristeilyksi Tallinnaan. Matkarahat olisivat kasassa mutta käyttöraha ei joten päätettiin mennä sitten helmikuussa Edinburgh:iin ja silloin kun mennään niin siellä on maalaismarkkinat (mitkä on kyllä taatusti ihan erilaiset kuin suomessa). Huomenna sitten nokka kohti Tallinnaa mun ihanan äitini kanssa eli huomenna saa nauttia hyvästä seurasta ja nauraa niin paljon kun sielu sietää. Kickbike meni sitten kaupaksi, sain siitä 30€ enemmän kuin mitä pyysin ja ei, se ei ollut huutonetissä tai vastaavassa, vaan uusi omistaja oli niin onneissaan siitä että antoi ylimääräistä. Puuhapeten pojat tulivat perjantaina. Mä olin tehnyt jo valmiiksi marenkipohjia pavlovan leivoksia varten. Mulla alkoi kuola valumaan jo kuvitellessa sitä makua, marenkipohja, siihen itsetehty vaniljakastike ja mansikoita. No meillä ei sitten ollut maitoa tarpeeksi joten vaniljakastike korvattiin kermavaahdolla ja mansikoilla. Oli kyllä silti suussa sulavaa. Tein tai yritin tehdä ensimmäistä mutakakkua mutta mutta mä niin kovin fiksuna tyttönä laitoin taikinan vuokaan jossa on irrotettava POHJA voitte uskoa mikä käry oli koko kämpässä kun se saakelin taikina valui pois. Paremman keksinnön puutteessa laitoin sitten leivinpaperia uunin pohjalle ettei sitä tarvitsisi kaiken hyvän lisäksi raapia sieltä. Pinta alkoi sitten jonkun ajan kuluttua uhkaavasti tummeta joten otin mutakakun uunista ja sen jälkeen huomasin että pohja oli edelleen kuin paksua kastiketta. Eli mun ensimmäinen yritys tuotti suklaakastiketta minimaalisella kakkukuorella. No ei siinä lauantai aamuna päätin alkaa tekemään vaniljakastiketta pavlovan leivoksiin. Se ei nyt oikeastaan mennyt pilalle mutta maistui todella paljon vaniljalle. No ei muuta kuin testaamaan marenkipohjalle ja voitte varmaan arvata ettei sekään mennyt ihan putkeen. Kastike valui pohjalla olevista reiistä pitkin lattioita. Ei siinä, en mä vieläkään lannistunut vaan tein illalla kaurakeksejä mitkä onnistui WUHUU. Siitä rohkaistuneena päätin tänä aamuna tehdä uuden yrityksen mutakakun kanssa. Ei muuten olisi kannattanut. Mä kerrasta viisastuneena laitoin sen vuokaan missä ei ole irrotettavaa pohjaa. Laitoin ihanuuden sitten uuniin ja taas päällinen alkoi ennen aikojaan tummua uhkaavasti joten otin sen uunista ja laitoin uunin alalämmölle ja hetken päästä mutakakun takaisin ja annoin olla loppuajan. Otin sen uunista, kun oli jäähtynyt niin maistoin ja kyllä se maistui aivan taivaallisen hyvälle. Sokeri määrästä huolimatta ei ollut niin äklömakeaa kuin luulin mutta pohja oli jäänyt liian raaaksi kun käsittääkseni sen pitäisi jäädä pelkästään keskeltä.Laitoin sitten uunin alalämmölle, mutakakun uudelle kierrokselle sinne ja sitten mä UNOHDIN sen sinne kunnes nenään alkoi haista palanut. No jos siitä sitten leikkaisi päällistä ja pohjaa ja söisi pelkän keskustan sitten sitä voisi syödä (saattaisi jopa maistua hyvälle). Tulin siihen lopputulokseen että nyt ei kyllä tarvitse hetkeen yrittää leipoa. WOU johan tuli tekstiä eikä olla vielä edes päästy kynsiin asti.
 Mulla kävi keskiviikko iltana pieni onnettomuus. Aloin kymmenen aikaan olemaan jo valmista kauraa kuukahtamaan sänkyyn (mikä on aamuvuorolle lähes ihme kun tulee otettua niitä vähemmän lyhyitä päikkäreitä)  laitoin kissoille ruuan ja laittaessani tyhjät pussit roskiin jätin pikkurillin kynnen oven väliin ja ei muuten väsyttänyt enää yhtään. Mulla kun lähti yli puolet rakenteesta irti. Ärräpäiden jälkeen laitoin ihoteppiä suojaamaan jäänyttä kynttä, vasta perjantaina uskalsin katsoa vaurioit ja onneksi ei ollut lähtenyt omaa kynttä juurikaan mukana joten uskalsin tehdä siihen uuden rakenteen. Tässä sitten onnettomuudesta kuvaa kynsilakan rippeiden poiston jälkeen
Vieressä epäonninen pala joka irtosi
Tein rakenteen uudelleen ja päätin haluta kokeilla luikuvärjäystä uudelleen. Laitoin pohjalle china glazen harmonyn. Jopa mun pitkähköihin kynsiin riitti yksi kerros, mikä tosin hieman kuulsi läpi kärjistä mikä ei niin haitannut kun siihen töpöttelin china glazen c-c-couragea.
Voisi jopa sanoa että melkein onnistunut liukuvärjäys mutta eikös se harjoitus tee mestarin,,,
Enhän mä voinut sitä tohon jättää kun halusin kokeilla pitkästä aikaa onnistuisiko mun seepra/tiikeri raidat tällä kertaa, kun viimeksi ne näytti ainoastaan oransseilta koivuilta. Joten ei sitten muuta kun tuumasta toimeen ja laitoin raidat Kiss:in nail art lakalla.
Lopputulos
Lopputulos ei ollut niin hyvä kun toivoin mutta tällä kertaa ne ei näytä koivuilta sentään.  Tohkeissani unohdin ottaa kuvat käytetyistä lakoista mutta haitanneeko tuo?
Mites teidän viikonloppu on mennyt? Jos tuuri käy saatan seuraavalla kerralla julkaista kuvan puuhapetestä mikäli lupa heruu. Mikäli huomasitte viime kuviin verrattuna niin mä onnistuin vahingossa saamaan siirrettyä vesileiman paikkaa ja nyt tiedän miten sekin tehdään joten enää se ei ole tiellä keskellä kuvaa.


♥Teenytinydragon



4 kommenttia:

  1. äääh, luin sun blogin alusta loppuun :D tekisitkö selvillä ohjeilla aloittelijalle postauksen miten tollaset kynnet tehdään :D pliiiis

    VastaaPoista
  2. Kyllähän mä voin ainakin yrittää tehdä selkeän tutoriaalin, mikäli saan puuhapeten suostuteltua kuvaamaan sen. Haluatko tutoriaalin liukuvärjäyksestä vai acrygel kynsistä?

    VastaaPoista
  3. uu...päätä sä :) kunhan on niin helppo että mäkin ymmärrän, eli selitä se kuin olisin lievästi aivovammanen :D eiköhän se sun mies tee kaikkensa sun onnen puolesta ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän puuhapete tekee melkein kaiken mitä ikinä keksin pyytää ❤ yritän saada viikonlopun aikana tehtyä tuton liukuvärjäyksestä ja seepra/tiikeri raidoista 😄

      Poista